Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.
Aktuální nepříznivá politická situace vede i politické nováčky k tomu, aby přemýšleli o tom, jak jejich život bude vypadat, pokud by v příštích volbách neuspěli. Své o tom ví například i Bohuslav Sobotka, který sice v politice patřil mezi matadory, ale potom, co se vyškrábal, jak nejvýše mohl, zjistil, že už se vlastně nemá kam posunout, a tak z politiky odešel úplně. Jenomže jak se chcete uživit tam venku, když jste nikdy nic pořádně nedělali a celý život si akorát špinili ruce politikou? Podobné existenční otázky dolehly i na historicky nejmladšího poslance v historii České republiky Dominika Feriho.
„Situaci vnímám momentálně poměrně nejistě,” rozpovídal se o svých ambicích Dominik Feri. „Další volby jsou tu cobydup a už poslední volby nám ukázaly, že na tom TOP09 preferenčně není moc dobře. Jednoduše musím počítat i s tím, že se třeba do Poslanecké sněmovny po dalších volbách nepodívám, a TOP09 uvolní křesla ambicioznějšímu SPD nebo Listu Jaromíra Soukupa. Na stránku druhou, chci mladým voličům ukázat, že i pád na dno nemusí nutně znamenat, že neumím pracovat.”
Aby nezůstal Dominik Feri jen u slov, přešel i k činům a navštívil jednu nadnárodní korporaci. Ta si nepřála být jmenována, a tak jsme se rozhodli pro jednotné krycí jméno “Žlutá prdel”. Podle informací, které k nám prosákly, je celý nápad v podstatě dotažen a schází už jen podpis na pracovní smlouvě. Součástí je i karierní řád, který nepočítá jen s tím, že by Dominik celý zbytek života umýval záchody, hladil děti po vláscích a oždiboval žmolky z bavlněných služebních triček.
“Se Žlutou prdelí jsme se shodli na tom, že bych si měl vyzkoušet vše, než se stanu plnohodnotným maskotem společnosti. Toto přechodné období bude trvat asi půl roku. Kromě úklidu a smažení hranolek tak na mě čeká nejen obsluha a kasa, ale například i příprava cheeseburgeru ve správném pořadí s nezapomenutím na okurku.”
Jakmile bude mít Dominik v malíku tyto základy mechaniky společnosti, čeká na něj smluvně daný karierní postup na pozici firemního maskota. To vnímají pozitivně i organizace pro genderovou rovnost a integraci menšin do společnosti. Žlutá prdel byla totiž opakovaně kritizována za to, že současný maskot, klaun Ronald, je příliš bílý. Zvýrazněné rty naopak vzbuzovaly dojem, že se jedná o parodii a znevažování černošských spolupracovníků, čemuž nepomáhá ani všeobecně rozšířená pravda, že u Žluté prdele pracují všichni jako černí.
„Už jsme nafotili nějaké promo materiály a poslali je do světa. V Americe se na základě nové tváře značky zvedla spotřeba majonézy a chickenburgeru o 20 %, což vedení Žluté prdele vnímá kladně. Žertovně dokonce mluví o tom, že mi politicky zlomí vaz, abych mohl ve společnosti začít pracovat hned. Alespoň doufám, že to mysleli žertem.”
„Slibujeme si od spolupráce s Dominikem mnoho,” prozradil nám ze Žluté prdele zdroj, který si nepřál být jmenován. „Dominik je přesně ten typ mladého člověka, který do naší společnosti přinese závan čerstvého vzduchu, vegany a zvýšení prodeje salátů a mléčných koktejlů, které v poslední době začaly za konkurencí pokulhávat. Jsme si ale téměř jisti, že tímto zásadním rozhodnutím uděláme Žlutou prdel znovu velkou a uděláme tak z naší společnosti exklusivní značku, jako tomu bylo na jejím počátku.”