Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.
„No dobře. Další zastávku metra na Staroměstském náměstí jsme neplánovali… Ale když už tam je, tak to přece nebudeme zasypávat“, snažil se rozvášněný dav památkářů dnes dopoledne uklidnit primátor města Prahy Zděněk Hřib. Připomínáme, že právě z jeho pera vzešel před časem smělý nápad na vybudování nové trasy metra Praha-Brno.
Bude tomu už téměř měsíc, kdy Piráti oznámili, že v Praze nenechají kámen na kameni. S odstupem času se přesvědčujeme, že se nejednalo o pouhou metaforu. K dobru nutno Pirátům přiznat, že své sliby alespoň plní, i když jsou jejich rozhodnutí šita poněkud horkou jehlou.
Stejné je to i s plánovaným vybudováním trasy metra V, která měla vést do Brna. Jak jistě víte, původně se trasa měla jmenovat B, ale protože je písmeno už obsazeno, vedení města se nakonec rozhodlo pro symbolické V jako venkov. Zároveň měla být trasa metra pokládána jako setření rozdílu mezi městy a symbolické napojení Brna jako okrajovou část Prahy. Brno by se tak konečně zbavilo statusu poslední obydlené zatáčky před rakouskými hranicemi. Teď se ovšem zdá, že nic z toho nebude pravda!
Piráti i v tomto případě pokládali za vhodné postupovat novátorskou metodou. Většina tunelářů se aktuálně nachází za mřížemi, nebo v zahraničí (nebo za mřížemi v zahraničí), což ze znalců řemesla dělá v dnešní době poměrně nedostatkové zboží. Jako poměrně zábavný a ekonomicky dostupný se však ukázal nápad odchytu mýtického písečného červa z mongolských plání, kterého znalci znají jako Orgoj chorchoj. Bohužel až v České republice Piráti zjistili, že Orgoj je sice dobrý sluha, ale zlý pán.
„Spaste duši, Orgoj se utrhl!“
– mongolský turista při útěku pražskými ulicemi
„Je to tak. Orgoje máme momentálně mimo kontrolu a podle posledních zpráv během hloubení nejenže nabírá rychlost, ale navíc se vůbec nedrží stavebního plánu“, přiznal dnes odpoledne primátor Hřib a sklidil vlnu kritiky. „I tak se ale domnívám, že vstup do metra přímo pod orlojem může cestovnímu ruchu pomoct! Turisti prostě jen vyskáčou ven, namlátí pár giga fotek, pak zase nalezou dovnitř a jedou na další štaci. Čistě teoreticky, pokud by byl vstup do metra u každé památky, dokážete si představit, jak by byly v Praze volné ulice?
Nadšení překazila až zpráva statika, který informoval o narušených základech Pražského orloje. Celá věž se navíc začala už teď naklánět, což způsobilo nepěknou variaci promenády apoštolů, které nově felačně uspokojuje kostlivec. Nebo to tak alespoň vypadá. Stejně tak nebylo pravděpodobně v plánu udělat z nástupiště Můstek podzemní plavecký bazén, i když se primátor snažil tvrdit opak.
„Propojení Prahy s Brnem musíme bohužel posunout na neurčito. Nejdříve je třeba Orgoje znovu chytit. To nebude úplně snadné, protože se rozhodl kopat tunel metra úplně jiným směrem a nedbá přitom územního plánu. S určitostí tedy momentálně nedokážeme říci, kde bude trasa metra V skutečně končit.”