Délka textu: Článek přečtete zhruba za 7 minut.
Nelegální automobilový závod Diamond Race, který se letos pořádal v Brně, se dočkal nečekaného vítěze. Stal se jím řidič služební policejní Felicie Anton Švestka. Ten kolonu zbohatlých zmrdů (převážně amerických miliardářů) pronásledoval prakticky od začátku. Kvůli zhoršené kvalitě vozovky nakonec zůstal s posledním pojízdným vozem jediným myslitelným vítězem. Švestka na místě předal dvacet blokových pokut.
Pravidla automobilového závodu Diamond Race jsou, že prakticky žádná nejsou. Jedinou podmínkou je, dostat se ze startu co nejrychleji do cíle, přičemž se předpokládá, že vozidlo se nebude ve vzduchu vznášet déle, než šest vteřin. Vážnou otázku ohledně diskvalifikace vyvolal v roce 2017 motor MIG21 namontovaný do Ferrari. Po smrtelné nehodě, před kterou indický magnát Juhad Onedzob jen těsně minul rychlostní rekord nepilotované rakety ‘země-vzduch-panelák‘, se však podobné nepříjemnosti řešit nemusely. Spekulativním se však stal právě letošní rok. Soutěž totiž vyhrál dopravní policista, který do ni nebyl zapsán, a tudíž nesložil ani finanční vklad, aby se mohl účastnit. Komise nakonec rozhodla ve prospěch Antona Švestky. Coby státnímu zaměstnanci mu zpětné zápisné zaplatí daňoví poplatníci.
„Byla to noční šichta jako každá jiná,“ popisuje svůj zážitek Anton Švestka, brněnský rodák, který do posledního okamžiku neměl tušení, že se letos v Brně tajný závod jede. „Měl jsem v křoví hned vedle billboardu narafičenej radar. Jak říkáme v Brně, ‘zmrd číhal na zmrda‘. Jím si takhle svoji koblihu a najednou okolo mě prosvištělo Lambo s vyšší než povolenou rychlostí,“ popisuje svůj neobvyklý zážitek Švestka, kterému se na displeji radaru rozsvítila sedmi set kilometrová rychlost vozidla. „No to se jakože nesmí, žejo. Tak jsem nastartoval služební Felicii a vydal se předat neukázněnému řidiči pokutu, když tu najednou… FRNK FRNK FRNK!“ To už byl Švestka se zapnutými majáky míjen pomalejšími účastníky Diamond Race, kteří se jen marně pokoušeli dohnat japonského vynálezce rozkostičkovaného porna. Multimiliardář Ma´ly Jeshita díky filtru zbohatl na tom, že nikdo ve světě netuší, že Asiati mají malá péra.
„Přiznáme se, že jsme letos chtěli zkusit něco nového,“ popisuje letošní ročník soutěže Sue Lauda, pořadatelka soutěže, která po svém otci zdědila nejen závodního ducha, ale podobá se mu i vzhledově. S tím rozdílem, že na rozdíl od Nikiho nepřipomíná její pravá tvář grilované panini. „Závody na rovince jsou pro děcka, ale okruh v divočině? To je panečku jiná liga,“ vysvětluje Sue, která si všimla Brna už v roce 2014, když odtud startovala soutěž. „Postapokalyptická divočina je přesně ten nádech, který jsme hledali,“ míní Sue Landa, která společně s dalšími pořadateli naplánovala celkem padesátikilometrový okruh, jenž závodníci museli projet celkem desetkrát. „Jakože… počítali jsme s tím, že bude terén možná náročnější. Ale neuvědomili jsme si, že kvalita vozovek na brněnských komunikacích je místy tak špatná, že ji pro jistotu vymazali z map.“ Sue zřejmě naráží na sezonní mapu dálnice D1, která se zobrazuje pouze v zimních měsících. V teplotách nad nulou totiž vozovka taje a mění konzistenci na původní močál.
Nijak lépe na tom nejsou bohužel ani vozovky, které v mapách figurují celoročně. U těch se totiž kvůli rigolům počítá s tím, že se bude podvozek vozidla nacházet alespoň v třiceticentimetrové výšce. Miliardář Jeshita v oranžovém Lamborghini díky rychlosti sice jámy v asfaltu nevnímal, ale jen do té doby, než přišla první zatáčka a musel zpomalit, což pro podvozek vozidla ve výšce dvou centimetrů znamenalo téměř okamžité zaparkování s množstvím jisker. Sporťák potom pokračoval v jízdě ještě asi dalších šedesát metrů, ovšem bez podvozku. Švestka předal pokutu za nedodržení maximální rychlosti, nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, provozování technicky nezpůsobilého vozidla a pokračoval ve služební Felicii předpisovou rychlostí 50 kilometrů v hodině stíhat další účastníky nelegálního závodu.
„Když se takhle za sebe ohlédnu, musím uznat, že jsem se s něčím podobným nesetkal,“ objektivně zhodnocuje situace Švestka. Na úseku dlouhém necelý kilometr postupně zastavil u dalších devatenácti havarovaných supersportů.
„Technicky vzato Švestka všechny předjel. I Billa Gatese,“ míní Sue Landa. „Ale Bill Gates se nikdy netajil tím, že mu nejde o vítězství. Má prostě jiné ambice.“ Bill Gates byl podle svědků jediným účastníkem závodu, který se prakticky od začátku nedržel trasy, ale plnil svoji vlastní misi. Zlé jazyky tvrdí, že je to proto, že stále pokouší redukovat počet žijících lidí na planetě. Proto dětem rozdával u parku vakcíny a pokoušel se eliminovat populaci změnou žánru automobilové soutěže na Carmaggedon.