Seriál Kobra 11 končí. V Německu došla auta, která by šla ještě rozbít


Délka textu: Článek přečtete zhruba za 8 minut.

S kuriozním případem se museli v poslední době zabývat producenti populárního německého seriálu Kobra 11 z prostředí dálniční policie. Ve spolkové republice totiž došla vozidla, která by bylo možné ještě rozmlátit. Tvůrci se zároveň potýkali s dalšími tvůrčími problémy. Kupříkladu nikdo nechtěl dělat parťáka Simíru Gerkhanovi, neboť jeho předchozí kolegové měli obvykle obdobnou životnost jako blatník u Felicie. Během sezóny tak bylo někdy třeba najít i dva kolegy pro Simíra, aby tvořili dynamickou dvojku.

“Jejich revírem je dálnice, jejich tempo je, co jim pedály stačí. Jejich protivníci jsou překupníci kradených silničních kol, vrahové a vyděrači.”

„Musíme skutečně potvrdit, že jsme se v poslední sérii potýkali s vážnými problémy,“ potvrdil nám scénárista Hans Knüppel. „Během jediné epizody totiž v seriálu zlikvidujeme dvanáct aut, spácháme škodu na veřejném majetku v hodnotě dvou set tisíc Eur a zabijeme dva lidi. Jistě si umíte představit, jaké jsou náklady, které si pojišťovny určují.“ I to jsou důvody, proč se tvůrci rozhodli seriál 26. sérií ukončit.

Hrdinové utíkají od posledních dvou motorových vozidel v Německu

„Já si vlastně nedokážu představit, co budu dělat teďka v civilu,“ svěřil se nám Simír Gerkhan, který v seriálu hraje Simíra Gerkhana. „Za těch 26 let se pro mě stala Kobra 11 celým mým světem,“ vysvětluje Simír, který kromě hraní nic neumí, a když jsme u toho hraní, to neumí také. „Zvažoval jsem, že bych se nechal naverbovat k dálniční policii. Dá se říci, že v tomto směru mám určité zkušenosti,“ uvažuje Simír „ale prý chtějí, abych měl jako policista řidičský průkaz, který samozřejmě nemám,“ což zároveň vysvětluje i enormně vysokou nehodovost v seriálu. „Jako by na tom záleželo. Stejně v Německu všichni šlapou na kole…“

Hromadná nehoda cyklistů na dálnici v podání Michaela Baye

Simír Gerkhan zde naráží na skutečnost, kdy během posledních 26 let docházelo k prakticky 100% eliminaci spalovacích motorů. Vozidla, která totiž byla schopna silničního provozu, byla do jednoho rozjebána na dálnici během natáčení seriálu. Situace byla dokonce tak vážná, že během dvacáté série se po komunikacích bezvýhradně pohybovala pouze zamědělská vozidla. Žádná jiná motorová vozidla totiž tvůrci k dispozici neměli. Přesto však byla dvacátá série přijata s kladnými hodnoceními a závěrečná honička na dálnici, kdy kombajn se Simírem stíhá proradného piráta silnic Uwe Filtera v traktoru, patří ke skutečným klenotům kinematografie. Od té doby však začala vysoce postavená laťka seriálu pozvolna klesat. Zřejmé to bylo již v jednadvacáté sérii, kdy se namísto motorových vozidel bez vysvětlení objevily bicykly. Je tedy pravda, že se ke slovu dostaly speciální efekty a CGI, a že celou sérii režíroval Michael Bay, který měl přivést svěží vánek amerických blockbusterů, přesto se však nedá říci, že by hromadná nehoda cyklistů na dálnici u Berlína doprovázená mohutnými explozemi patřila k tomu, co chceme na obrazovkách v primetimu vidět. Upadající tendenci nepomohlo ani velkolepé finále, kdy se ze silničního bicyklu poskládal cyklotransformer a pomohl Simírovi s poražením obávaného gangu, který přepadal banky na horských kolech. V zásadě jediná osoba, která 21. sérii hodnotila výrazně pozitivně byla Greta Thunberg, která ocenila ekologický nádech postapokalyptického světa bez automobilů.

Mohl by být seriál z prostředí pochůzkové policie Běhna 11 stejně oblíbený?

„A pak tu máme samozřejmě i problém s parťáky pro Simíra,“ doplňuje scénárista Hans Knüppel. „Pro nejnovější sérii jsme museli vypsat hned čtyři role pro Gerkhanovy parťáky. Problém je ten, že Simír dokáže na obrazovkách fungovat jen jako křoví, jinak diváci poznají, že Simír ve skutečnosti hrát neumí. Proto má u sebe vždy parťáka. Druhým problémem ale je, že lidé chtějí vidět i nějaké to drama, a u Simírova parťáka se tak nějak očekává, že dříve nebo později zařve. Třeba hned první parťák v nejnovější sérii měl být Kenny Mörder. Chtěli jsme, aby se stal obětí hromadné nehody šlapacích tříkolek už v prvním díle série po tom, co by vylezl se Simírem z budovy policie na cestě k prvnímu případu. Takový plot twist jsme naším divákům ještě nenaservírovali. Bohužel se nám nepodařilo najít pro novou sérii ani jednoho parťáka. S přihlédnutím na hodnocení posledních pár sérií jsme se pak rozhodli Kobru 11 zaříznout úplně.“

„Jako mám pár nabídek, ale nevím, jestli na ně kývnu,“ svěřil se Simír Gerkhan, který dostal možnost účinkovat v seriálu pochůzkové policie Běhna 11. „Osobně si ale nemyslím, že by byl seriál z prostředí chytání kapsářů a hlídání regálů supermarketu úplně oblíbený.“

Vizualizace připravovaného německého seriálu Aladdin 11

I přes zničená motorová vozidla však v Německu vzniká ještě jedna možnost, jak by se mohlo podařit populární sérii znovu nakopnout. U našich západních sousedů totiž i nadále roste procento islámské kontaminace, kterou sem zanášejí nelegální migranti. Ti se do Německa dostávají nejčastěji letecky díky nelegálně modifikovaným perským kobercům. Právě létající koberce je možné na německých komunikacích vidět stále častěji. Určitým oslím můstkem by mohl být i původ Simíra, který své kořeny z blízkého důvodu nezapře. Již brzy se tak možná setkáme se Simírem na obrazovkách znovu v novém seriálu Aladdin 11.


Post Author: Parzival

Maskot Paralelních listů. Ajťák, grafik, PPC-Ninja a autor placený Sorosem s konexemi na Kalouska. O poledních pauzách chodí po ulicích města, hladí děti po vláscích a kolemjdoucím rozdává květiny. Mezi sedmou a osmou večer roní černé perly a ve volných chvílích léčí pohledem rakovinu. Parzivalův (ne)soukromý Spotify playlist: https://spoti.fi/2YrcTIi