Po Subway se otevře fastfood řetězec Domway pro dominantnější část populace

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.

Fastfood řetězec Subway se v posledních letech těší neutuchající popularitě nejen v České republice, ale i ve zbytku světa. Přesto se zatím nedařilo uspokojit poptávku trhu zejména od agresivnější a dominantnější části populace, což by měla vyřešit nově vznikající sesterská společnost Domway. V rychlém stravování se bude specializovat především na sekanou, nářez, jelita a jiné řeznické delikatesy.

Domway na rodiny s dětmi a ufňukané zeleninožrouty necílí. Ani si na to ale nehraje

„Já sice do Subway chodím, ale je to takové… takové meh,“ svěřil se naší redakci Karel Důtka, který na řetězci oceňuje především to, že jej personál na slovo poslouchá. „Je to ale takové instantní. Řeknu obsluze, že jestli mi nedají do bagety více jarní cibulky, seřežu ji, a slečna se na mě mile usměje a zeptá se, jestli chci ještě něco. To by se v pořádným dominantním fastfoodu nestalo,“ popisuje pocity Důtka, který přiznává, že z toho mizerného výběru je Subway stále ještě menší zlo. „Je to umělé, instantní a bez emocí,“ míní Důtka a rozhodně není sám. Právě proto se společnost rozhodla zareagovat na poptávku a představuje zcela nový brand a řetězce fastfoodu Domway.

„Výsledný koncept vychází z feedbacku asi dvou set tisíc dominantních návštěvníků, které jsme na kolenou uprosili k tomu, aby vyplnili dotazník spokojenosti,“ vysvětluje ředitelka marketingu Bonda Gerová. „Výsledek byl prakticky jednoznačný. Pokud chceme dosáhnout skutečné spokojenosti celého trhu a jeho poptávky, musíme dramaticky změnit přístup.“ Bonda se zároveň svěřila, že se úplně nepodařilo změnit image společnosti Subway. Násilná úprava image společnosti naopak vyústila v odliv zákazníků, především rodin s dětmi. „Zpětně chápu, že nebylo úplně moudré nutit naše zákazníky k přesně určenému obsahu bagety, namísto toho, aby si vybrali přísady sami, jak bylo až doposud obvyklé. Zisky společnosti sice mírně rostly, z feedbacku zákazníků ale víceméně vyznělo, že jen měli strach odmítnout obsluhu, která s nimi hovořila vulgárním způsobem,“ vysvětluje Bonda a přikládá citaci komunikace uvedenou na jednom z formulářů: „Jestli si do tý bagety neobjednáš ještě tuňáka, tak tě tady před těma lidma na mou duši zkopu, ty zmrde!“

Namísto brokolice a mrkve krvavá jelita. I to slibuje řetězec Domway

Investory to vedlo k zamyšlení, jestli je opravdu vhodné hazardovat se zaběhlou klientelou, nebo by bylo snazší a efektivnější otevřít sesterskou společnost, která by na první pohled připomínala starý dobrý fasfood Subway, kde se na vás obsluha žulí při přidávání jarní cibulky do vaší bagety, a jako pravý opak Domway, kde zákazníky přivítá namísto sladkého pozdravu švihnutí devítiocasé kočky přes záda.

„Ano, mohu potvrdit, že jsem byl osloven řetězcem s nabídkou práce manažera restaurace Domway,“ odpověděl na náš přímý dotaz známý pražský dominant Drex. „Je to stále jen fastfood, přesto chceme, aby se každý jeden zákazník cítil být opečovávaný, ačkoliv ke konceptu budeme přistupovat trochu jinak, než ty ufňukaný vanilky ze Subwaye,“ nechal se slyšet manažer Drex. „Na nějaký připrdelený tofu kostky a brokolici u nás můžete zapomenout. Tady se specializujeme na pořádnou řezničinu, přičemž pro skutečné gurmány tu máme přichystanou i minutku v podobě domácího katova šlehu. O výkon trestu se postará kat Robert, který má na starosti odpolední směnu.

Robert není moc mluvka, ale bičem se ohánět umí

Podle Bondy Gerové řetězec Domway nechce kopírovat ani sebe, ani jiné konkurenční řetězce. „Jde o zcela nový prožitek ve fastfoodu, který si na nic nehraje. Naše menu bude přehledné a jasně zájemcům na první dobrou řekne, co mohou očekávat, a co také dostanou,“ míní ředitelka marketingu, která namátkově z jídelního lístku slibuje krvavá jelita, nářez, nebo třeba sekanou.


Post Author: Parzival

Maskot Paralelních listů. Ajťák, grafik, PPC-Ninja a autor placený Sorosem s konexemi na Kalouska. O poledních pauzách chodí po ulicích města, hladí děti po vláscích a kolemjdoucím rozdává květiny. Mezi sedmou a osmou večer roní černé perly a ve volných chvílích léčí pohledem rakovinu. Parzivalův (ne)soukromý Spotify playlist: https://spoti.fi/2YrcTIi