Kvůli drahým pohonným hmotám se nebývale daří výrobcům létajících košťat

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.

Neustále se zvyšující ceny benzínu a nafty nutí české motoristy ke stále drastičtějším opatřením. Zatímco někteří přestali v rámci honby za úsporou využívat světla, objevili se i tací, kteří se v honbě za nízkou spotřebou zbavili přebytečného nákladu, který jim ji zvyšoval. Pro někoho to znamenalo vysazení rodiny na nejbližším motorestu, řidiče BMW zase vymontovali páčky s blinkry, a dokonce i samotné žárovky blinkrů. Stále častěji také můžeme vidět psy, andulky a křečky v kolečku snažící se dohnat své majitele v autě při cestě na veterinu. Stále větší část motoristů však hledá za auta náhradu a uchylují se tak k archaickým způsobům přepravy – létajícím košťatům.

Využití košťat v osobní přepravě se přitom zdá logické. Jak potvrzuje příběh paní Ireny, mnoho z nás má létající košťata zděděná po předcích doma a ani o tom neví. „Jednou jsem takhle zametala s koštětem, který jsem zdědila po své bábi. No a zametám, zametám a najednou se na náš bungalov dívám z výšky třiceti metrů,“ popisuje první kontakt s archaickým dopravním prostředkem paní Irena. Dle svých slov po tomto incidentu koště hodila do sklepa a chtěla ho prodat na bazoši, nikdo jí však kouzelné vlastnosti koštěte nevěřil. Nyní je ráda, že se koštěte nezbavila. Létá s ním na nákupy, pro děti do školky a za úplňku na sabaty v lese s podobně naladěnými kamarádkami.

Pro zatvrzelé ekology, kterým magie není dost dobrá, existuje i elektrická verze. Akorát není oproti koštěti vůbec cool. A lidi se vám budou smát.

Legislativa ohledně košťat je ovšem nejasná. Není zřejmé, jaký druh řidičského oprávnění se na košťata vztahuje, a zda vůbec takovýto druh existuje. Košťata rovněž chybí v registru vozidel. To ostatně potvrzuje i mluvčí ministerstva dopravy Jakub Musímetoopravit:(. „Ministerstvo dopravy již pracuje na příslušné novelizaci zákona o provozu na pozemních komunikacích. V současné době vytváříme také metodický pokyn o tisíci stranách, kde je naprostá většina stran zbytečných,“ sdělil redakci Musímetoopravit:(. Zároveň nabádá občany, aby na vlastní pěst netestovali, zda je jejich koště magické. Množí se případy, kdy nadšenci do aviatiky plachtili čtyři patra v domnění, že jejich koště má pouze opožděný start. Ověření magičnosti košťat se bude provádět na STK, jak jinak než za tučný poplatek. Létání na košťatech bez ověření na STK bude samozřejmě pokutováno. Jak jinak.

Foldyna je sice koště, ale nelétá. Na snímku v kumbálu s dalšími smetáky.

Masivní růst zájmu o tento alternativní způsob přepravy potvrzují i samotní výrobci. Výhodou je, že k výrobě košťat nejsou potřeba žádné čipy a další součástky, kterých má aktuálně automobilový průmysl nedostatek. Košťata také nepotřebují benzín ani naftu, či jiné konvenční zdroje energie. K letu je potřeba určitý stupeň fantazie, který může zejména dospělým chybět. Další nedostatky kritizuje i pan Karel Pohovka, který si koště v domácích potřebách vyzvedl dnes ráno. “Nemá to žádný kufr. To v mojí oktávce v kombajnu ste odvezli všecko. V létě sme do kufru naložili Brániky, řízky, paštiky, do rakve hadry a jeli sme na týden do Chorvatska. A tohle ani pořádně nelítá. Spíš s tím tak běhám a bolí mě vajca,” popisuje své první dojmy pan Karel. I tak se ovšem zatím neplánuje do auta vracet, jelikož je koště o poznání levnější než jeho diesel “co jezdí za čtyři”. Potvrzuje tak nevyřčené přísloví, že by si pro zlaťák nechal i garsonku bombardovat.


Hele, tuhle reklamu tvůj adblock nezachytil:

Post Author: Mᴀʟᴄᴏ

Tenhle medailonek je v rekonstrukci. Omlouváme se za zvýšenou úroveň hluku.