Délka textu: Článek přečtete zhruba za 6 minut.
„Je to malý krok pro demokracii, ale velký krok pro Motoristy,“ chválil se před novináři předseda strany Petr Macinka. Jediný politik, který to z Institutu Václava Klause dotáhnul dále, než na kloktání análního věnce prvního nelevicového prezidenta. „Parkovací místa jsou problémem nejen v Praze, ale i celé České republice, a my jako Motoristé máme právo nejen auta řídit, ale i zaparkovat,“ míní Macinka, který by rád ukotvil právo zaparkovat do Listiny práv a svobod podobně jako právo vlastnit zbraň nebo otroka.
Faktem zůstává, že průměrný volič Motoristů má skutečně obvykle poměrně velké problémy s hledáním parkovacího místa, kdykoliv a kdekoliv se objeví. Situace je částečně dána tím, že si metr a půl vysoký Macinka honí ego SUV, které si pořídil hned ze dvou pragmatických důvodů: mít konečně něco velkého, a pak samozřejmě nasrat co nejvíce všechny greendeal aktivisty. Problém s parkováním nicméně zažívají i vzrůstově vyšší voliči a členové strany, kteří vidí přes volant i bez dětské autosedačky.
Klasickým zástupcem je například hranatá legenda Filip Turek, který si pořizuje velká hranatá auta o velikosti a spotřebě průměrného kombajnu jen proto, že má rád stará auta, a to především ta, která nejsou oktávka. „V autě, které má rozlohu průměrného 1+KK se dá například při dlouhé cestě protáhnout, nebo pozdravit fanoušky vkusným zahajlováním bez toho, abyste si museli složitě lámat ruku z okénka. Přesto ovšem občas potřebujete, z jinak velmi pohodlného vozu, vystoupit,“ míní Turek, který sice přiznává, že kvůli vyhození zbytků od Mekáče nemusí ještě nutně zastavovat auto, ale chcaní z okénka během jízdy ještě úplně vychytané nemá. A právě tyto občerstvovací přestávky dělají Motoristům nejhlubší vrásky na čele.
„Přijedete si takhle ke Kauflandu a jednoduše nenajdete čtyři volná parkovací místa, která by byla vedle sebe,“ vysvětluje Macinka, který se striktně brání nařčení, že Motoristé potřebují více parkovacích míst především proto, že neumí parkovat. „Jednoduše nezaparkujete s maringotkou ani SUV na jednom parkovacím místě; kdo měl někdy od podstatně menších a levnějších aut omlácená zpětná zrcátka, moc dobře ví, o čem mluvím,“ argumentuje Macinka, který poukazuje na to, že drahá auta by měla mít z principu v rámci ochrany majetku větší prostor pro parkování, který nejenže zabrání nechtěnému poškození vozidla, ale zároveň poskytuje dostatek prostoru k tomu, aby náhodný kolemjdoucí mohl drahé auto závidět, popřípadě si udělat nějaké to selfie a nasypat ho na Instáč se slovy „Sem sy koupyl nové auto“.
„No a pak jsou tu skaláři, kteří si přijedou na vyhrazené parkoviště, a můžou mít docela levného žigulíka, a vůbec nikdo to neřeší,“ vysvětluje pohoršeně Macinka, který ostentnativně používá slova jako „skalár“ nebo „čokl“ pro všechny, které by nejraději označil za „komouše“ a „čůráky“, ale jako správně vychovaný chlapec a předseda politické strany ze zištných důvodů nemůže. „Proč právě oni musí mít nejlepší místa na parkování hned před vchodem? Jak my, majitelé drahých aut se spalovacím motorem, k tomu přijdeme, že ten čokl si koupil drahé auto na baterky a má dojezd jen třicet kilometrů? Koho jako zajímá, že si chce na parkovišti dobít baterii? My s vozidly poháněnými silou zkapalněných tyranosaurů tyto problémy neznáme, a to jsem si na motoru odmontoval z hlavy válce těsnění, abych ekopozéry co nejvíce nasral,“ pohoršeně mává rukama Macinka, kterému dal soud konečné za pravdu, a označil voliče Motoristů za dostatečně retardované k tomu, aby mohli parkovat na kriplech.
„Je to obrovské vítězství demokracie. Příště si posvítíme jako Motoristé na příkazy odbočení vlevo, protože to není dostatečně pravicové,“ uzavírá rozhovor s novináři Macinka.