Délka textu: Článek přečtete zhruba za 4 minut.
V časově neomezenou stávku vyústila žádost odborářů pražských dopraváků, kteří žádali zvýšení mezd o 4,5 %. Ze zastupitelství jim přišla odpověď, že na kraviny nejsou peníze a ať se k tomu postaví, jak chtějí. Odboráři se k tomu postavili tak, že si sedli na zadek a nedělají nic.
Praha je tak už déle než týden bez dohlížení na bezpečnost a plynulost silničního provozu. Paradoxní situace však nastala ve chvíli, kdy se každý tváří překvapeně a o žádné stávce neví.
„Jako jasně. Když budou stávkovat dopraváci, hned vám v hlavě naběhne horor v podobě páteční odpolední špičky a adrenalinového úkolu projet Prahu.“ Odpovídá nám jeden z řidičů, kterého jsme zastihli na Olšanské. „Když si pak ale uvědomíte, že Praha už teď stojí zhruba půl roku, říkám si, jestli v tom pekle už třeba nejsme.“
Podobně odpovídají i další účastníci dopravy. Ani ti si shodně nevšimli zhoršení dopravní situace v Praze.
Zhruba 20 % řidičů o stávce nevědělo jen proto, že už v únoru pochopili, že pokoušet se projet Prahu v naplánovaném časovém úseku autem je nadlidský výkon. S díky tedy znovu objevili zapomenuté štoly s podzemními vlaky, kterým socky co si nemůžou dovolit auto říkají „metro“.
Jezdit metrem dnes už ale ostuda není. Metrem dnes jezdí k pacientům i rychlá záchranná služba. Vyjde to levněji, než letět helikoptérou. A vyjde to levněji, než se přejmenovat na pomalou záchrannou službu.
Stávkující dopravní policie měla tedy nulový dosah.
Adriana Krnáčová tento fakt vyhodnotila jako zásadní informaci pro budování infrastruktury v Praze. Je sice pravda, že auta všude stojí a kolony nalezneme i tam, kde byste je rozhodně neočekávali, ale na stránku druhou zase ubyla nehodovost, protože stojící auto nemůže do nikoho narazit. (světlou výjimkou je Karla Šlechtová, o které se tvrdí, že je tak blbá, že by ji srazilo i zaparkované auto)
V hlavním městě ubylo za poslední půl rok i krádeží osobních automobilů, protože jejich majitelé obvykle spí za volantem někde mezi domovem a prací. A v konečném důsledku se vyřešil ku spokojenosti všech pražských taxikářů i problém s řidiči Uber, kteří mají dostatek soudnosti, aby jim došlo, že jako drožka se teď v Praze nikdo neuživí.
Podtrženo sečteno, z rozkopané Prahy plyne více kladů. Dopravní policie navíc stávkou dokázala, že se Praha obejde i bez tohoto nákladného úřadu, a proto Krnáčová plánuje k 01.06. úřad v Praze rozpustit.
Peníze uspořené z rozpočtu budou investovány do retardérů, zábran a zátaras. Ty budou po zprůjezdnění Prahy rozmístěny po komunikacích tak, aby na sebe uměle vytvořené kolony volně navazovaly.