Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.
Proti ohni ohněm se rozhodli bojovat nespokojení Pražané, kteří se v několika posledních týdnech setkali již podruhé s invazivní blokádou hlavního města Prahy zemědělskými vozidly. „Máme toho dost,“ zní od občanů metropole, které dopravní omezení postihly nejvíce. O víkendu se tak na venkově konala první z plánovaných blokací vesnic prostřednictvím SUV, se kterými sem pražští přijeli srovnat účty a vyjádřit svou nespokojenost zemědělcům. Doprava v Brně se podařila rozhýbat až v pondělí těsně před tím, než ji znovu zastavila obvyklá situace na D1.
„SUV svému“. To je jen jeden z billboardů, které s sebou protestující do Brna přivezli. Poukazují přitom na zaběhlou zvyklost, kdy drahá a velká osobní auta patří do Prahy, a drahá a velká zemědělská auta kamkoliv jinam.
„Je potřeba udělat přítrž obléhání Prahy traktory a kombajny,“ míní Martin Aston z iniciativy Dopravu v hlavním městě si zvládneme dokurvit sami. V tomto ohledu panuje vzácná shoda s ekomamrdy z Třicítky pro Prahu, kteří správně vyhodnotili, že blokády zemědělců v Praze mají nejenže větší úspěšnost, ale dokonce se o nich mluví i déle než jedno dopoledne. Na tři tisíce luxusních SUV a dvě stovky ekoteroristů s kýbly dvousložkového lepidla se tak uplynulý víkend sjelo na Moravu, aby domorodcům ukázali, zač je toho v rámci generování instantní špičky loket.
„Je to strašné. Co tu chtějí? Kdo je zval? Dnes mě už zastavilo asi sedmé auto a řidič se ptal, jak se odtud dostane do nějaké civilizace,“ stěžuje si Ladan Bajaj z Brna, který je krajně pohoršen tím, že nezvaní návštěvníci nejenže parkují na krajích silnice, ale dokonce i na chodníku, a obecně jediné přijatelné řešení je, kdyby neparkovali vůbec. Prakticky jediná část Brna, kde nedošlo k zahlcení dopravy drahými auty je ze zatím blíže nespecifikovaných důvodů část Cejl, která je dlouhodobě pokládána za Bermudský trojúhelník východní Evropy.
Aby toho nebylo málo, plazí se před auty se silnými motory zastánci Třicítky pro Prahu, kteří rebrandovali svůj bohulibý úděl pro Moravu, a požadují návrat koňské dráhy s přísným dodržováním emisí prdících koní.
„Když oni takhle na nás, tak my na ně. Jak se říká, když oni dlaždičky, tak my břizolit,“ míní Aston, který přijel před brněnskou radnici s vlečkou, kde vysypal nedojedené trdelníky z průměrného pražského odpoledne.
Prakticky stejná situace se přitom opakovala i na dalších desítkách místech po celé Moravě. Pořadatelé protestů proti protestům navíc plánují blokace venkova opakovat, pokud si zemědělci neuvědomí, že a polích sklidí více, než na pražských asfaltkách.
„Pokud jde o štychování, kdo komu přitáhne před barák větší auto, řidiči SUV možná aktuálně nad traktory vyhráli. Nezapomínejme ale, že máme v garážích ještě kombajny,“ sdělil nám na náš dotaz v krátkosti Vidlák Sterzik, který má obléhání Prahy pod palcem.
Zpracována na motivy toho magora co udělal Pár Pařmenů, a nikdo neví, jak se jmenuje.
Dej stránce lajk a už nikdy se na něm nebudeš nudit!