Délka textu: Článek přečtete zhruba za 3 minut.
Lidl v roce 2014 digitálně odstranil z řeckých panoramat pravoslavné kříže. Aféra Českou republikou hýbe o to více, že propukla v Belgii, což dává tomuto skandálu celoevropský rozměr a punc spiknutí.
Když k tomu připočítáme fakt, že tento problém za tři roky, po které si jej nikdo nevšiml, dostatečně uzrál, není divu, že se nejpohanštějšímu národu na planetě Zemi při vyslovení jména řetězce Lidl spouští Pavlovův reflex.
Je to pochopitelné, protože mentalita našeho národa je stejně rozpolcená jako kočka pana Schrödingera, která je zároveň živá i mrtvá. Na jedné straně odmítáme náboženské symboly, na stránku druhou si nenecháme krást naše tradice… i když pravoslavné kostely v ČR nikdy moc nefrčely.
A protože v sobě český národ nezapřeme, je přece úplně jedno, že kříže nejsou na produktech Lidlu už od roku 2014. To nejhorší je, že se nám o tom nikdo neobtěžoval říct, a museli jsme si tedy toto spiknutí zjistit sami!
Sice mi není osobně úplně jasné, jak by si to slušný spoluobčan přestavoval, ale hádám, že investigativní články by příště mohly vypadat nějak takto:
Obchodní řetězec Lidl bude v rámci zachování náboženské a politické neutrality v nadcházející akci Křesťanský týden nabízet nástěnného Ježíše bez krucifixu.
,,Spotřebitel se tak sám může rozhodnout, zda Ježíše na zeď připevní pomocí tří hřebíků. V úvahu také připadá přivázání špagátu za zápěstí, nebo mu jednoduše udělat smyčku okolo krku,” sdělila Paralelním listům Kateřina Jašková z oddělení firemní komunikace Lidlu.
S ohledem na počet existencí, které se nahlas vyjádřily, že po tomto incidentu už do Lidlu nikdy nevstoupí, jsem rád, že mám konečně obchodní řetězec, kde se nebudu bát nakupovat. Za sebe chápu potřebu řetězce Lidl umazat symboliku spojenou s vírou, aby pokryli co možná nejširší spektrum potencionálních zákazníků. Stejně tak by se patrně v naší předsudky zamořené republice neprodávaly úplně dobře produkty s tureckým půlměsícem. Rozhodně tím ale neříkám, že krok schvaluji. Vlastně ani nevím, jestli je to možné nazývat cenzurou. Ženskou každej druhej časopis taky vylepší, aby obálka lépe prodávala. To ale v české kotlině evidentně nevadí.